eLise

Suka Blog Saya Ke?

Thursday, November 17, 2011

Aduh!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..


Aduh! Aduh! Adoi! Haha~

Ekceli kemarin, bermula dari lepas Zohor sampai sebelum Isyak, aku ada cuba, try, test buat video aku sendiri la konon2nya. Mau buat then upload kat Youtube!

Then, kalau sudah pandai sikit-sikit buat video tu, ingatkan mau join kontes bideo paling osem Angel Pakai Gucci tu! Haha~ 

Aku try buat video yang ada lirik jak dulu, yang ada gambar-gambar tu belakang jap hehe.. Tapi aduh! punah harapanku! Haha~ Hasilnya video aku tu sound entah ke mana, lirik entah ke mana.. haha~ then, lepas aku dapat producekan video yang hampeh tu, aku pun..

Aku: Wargggghhh! :'( ee, buruknya bideo aku.. Napa macam ni? Ish, camana mo ikut kontes Angel Pakai Gucci ni???

Nami: Eee.. rilek la.. Mula-mula memang macam tu.. lama-lama pandai juga tu!

Aku: Eee.. aku kecewa! Warghhh! Rookie kan :'(

Nami: Hah? Rookie? Enda sesuai, gelaran rookie tu up lagi!

Aku: Ahhh?? Novice la ni?

Nami: Ya, ya. Beginner. Rookie tu oke lagi novis lanjutan!

Haha~ kureng belacan ko Nami! huhu~

Adei.. tak pa, tak pa.. permulaan kan.. memang mula-mula macam tu la.. macam baby juga masa mula-mula jalan, selalu jak jatuh kan? Huhu~

Belajar dari kesilapan!

Ekceli, to be honest la, semalam memang aku rasa sedih! Ya lah penat-penat aku buat, siap donlod tutorial dari Youtube lagi! Haha~ tapi semuanya ada hikmah kan? Maybe, Allah mau aku berusaha lebih keras lagi.. hehe.. Mana ada orang baru mau belajar berjalan terus pandai berlari kan? Dan mana ada orang baru belajar berjalan terus pandai jalan kucing (catwalk) kan? Mesti lah jatuh dulu, rasa sakit dulu hoho~ 

Oke! 

Aku siapkan assignment KISSM dulu, then cuba try test buat bideo lagi hohohoho~

Aku pakai Sony Vegas Pro 11 tau untuk buat bideo tu. Bila baca-baca kat blog orang, rupa-rupanya software tu untuk orang-orang yang da expert! Kalau novice tak sesuai~ ngee! Tapi? Aku peduli apa? Bila mau jadi Expert kalau tidak mula dari sekarang?

Psst! Aku mo upload bideo yang aku buat tu kat sini, tapi entahlah error ja, dia malu tunjuk diri dia kot haha! 


Fullstop.

6 comments:

  1. hahaha..pakai movie maker saja la bah..

    teka aku sapa..=P

    ReplyDelete
  2. ami haha.. aku x pndai pakai muvi meker hehe..

    ReplyDelete
  3. salah..ni bukan ami! aku bg klu la..aku satu bangsa sama c linda..hahaha..

    ReplyDelete
  4. haha c tura kaitu? adui mas, ngapain pakey enonimus? kan bisa tulis namanya haha..

    ReplyDelete
  5. nah..ko xtau ka yg adik mu ni pndai pkai movie maker??nah..mari sini aku ajarkn ko..movie maker tu mmg favourite ku dok...

    ReplyDelete
  6. ya ka iske, oke jum datang rumah, kita buat cama2 hehe

    ReplyDelete