eLise

Suka Blog Saya Ke?

Friday, November 18, 2011

Samsung Galaxy Note

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

Aku rasa ramai yang suda tahu tentang kewujudan benda ni.. Samsung Galaxy Note! dan aku rasa, kebanyakan dari kamu orang suda tau macamana rupa dia, function yang ada pada benda ni dan macam-macam lah kan.. yang enda tau, hah diam-diam sudah! Haha~ Just search kat enjin carian Google, you'll know what is it!

Eh, ini ka Samsung Galaxy Note? Eh bukan lah! Haha~

Dipendekkan cerita, pada suatu petang yang indah (ececececeh!), aku tengah Google henpon-henpon baru yang canggih, yang branded, yang ngetop! Hoho~ Then, dengan tidak di sangka-sangkakan, aku bercakap-cakap sendiri..

'Wah, cantiknya! Wah, ada new release lah Samsung ni! Wah, Wah, Wah! (infiniti!)'
**Oops! taklah sampai infiniti tu.. hehe~

Masa tu Kak Nisa' tengah hang baju-baju kurung dia. Then, dia cakap something..

'Kamu memang suka beli-beli barang macam tu eh?'

'Maksud Kak Nisa'?'

'Maksud saya, kamu suka beli barang-barang macam tab, henpon tu eh?'

'Suka jugak!'

'Habis, kamu nak beli lah tab yang harga RM300 tu?'

'Boleh jugak kalau ada bajet, yohohoho (Brook punye stail ketawe!)'

'Erm, jangan lah Eli. Jangan membazir. Kalau tidak perlu sangat, tak payah je lah!'

Oops! agak tegas di situ nampaknya haha! Aku diam. Eh, aku diam ka lepas tu eh? Aku pun lupa. Then, masa tu jugak something menari-nari kat minda aku.

Is He satisfied?
Is Allah satisfied?

One of my favourite song! Maher Zain - Awaken (Klik Sini). Hmm. Teringat susunan lirik lagu tu. Kita selalu saja beli ini, beli itu, buat ini, buat itu.. semua tu, untuk kepuasan diri kita.. kita rasa dengan beli semua barang-barang yang kita mahukan tu, kita puas! Tapi adakah Allah puas? Allah suka?

Erk.

Tengahari tadi, masa tengah masak makanan untuk lunch dengan Zizi, Kak Rozi masuk dapur bertanyakan tentang rambutan (em, skip kisah rambutan)! Then, cakap-cakap, bual-bual, bincang-bincang, terbangkit kisah (kisah ke?) Kak Fatimah yang akan tinggal kat RM ni lepas kami orang sudah move out. Then, aku pun..

'Eh, Kak Fatimah tinggal sini sorang-sorang? Mahal sewa rumah ni. Hmm, kayanya dia'

Amboi, celuparnya mulut! Cili karang haha~

'Eh, tidak lah! Dia tinggal dengan Azie..'

Dan ada lagi la beberapa orang kawan dia. Zizi yang cakap. Lepas tu Kak Rozi sambung,

'...walaupun kaya, kita sebagai umat Islam kena bersederhana, duit yang selebihnya tu kena sedekah...'

Kak Rozi cakap lebih kurang macam tu lah. Aku tak berapa ingat. Tapi, hym point dia sama.

Ehm.

Apa yang aku nak stress kat sini, tidak salah kita nak beli something. Apa-apa je lah, henpon, tab, skincare ka (haha!). Tapi biarlah berpada. Kalau benda tu betul-betul perlu dan memberi manfaat yang baik kepada kita, tidak salah kita beli. Tapi, kalau beli sebab tidak mau dilabel kolot, tidak beli barangan branded, low class dan yang sewaktu dengannya, ehm, better janganlah.

You know what are the things that you need.

Hehe. Yang paling penting, jangan fikirkan untuk puaskan hati semua orang, jangan fikir sangat apa pandangan orang terhadap diri kita. Kita cuma perlu risau apa pandangan Allah pada kita. Baik kita pada mata Allah, baiklah kita pada mata manusia.

Tak gitu?

Ngehehehe.

Oops! Sori tajuk post kali ni macam tak berapa seshwai dengan isi kandungan entry ni. Hoho.

Saja, saspen.

Dear Samsung Galaxy Note dan yang sewaktu dengannya,
Bye, bye dear~



Ahak!

No comments:

Post a Comment