eLise

Suka Blog Saya Ke?

Friday, October 7, 2011

Apa yang penting?

Apa yang penting?
Kerjasama!!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh. Ya, btul tu.. kerjasama tu penting.. buat bersama2.. berjemaah.. dalam Islam pn kita digalakkan mlakukan ssuatu pkara dgn bjemaah ^_^ solat bjemaah, mkn bjemaah dan mcm2 lg lah.. sbb klu bjemaah ni kita akan jd lbeh kuat, keja mudah siap.. mcm ranting kayu, klu di patahkan satu2 amat mudah, tp cuba kumpulkan ranting kayu dan ikat, kemudian patahkan menggunakan tgn.. sukar kan? berbanding mematahkan kayu tu sebatang2..

Sebenarnya apa yg penting ni? hihihih..

Apa yang penting dalam hidup aku?

Allah SWT - aku sbg hamba Allah di muka bumi yg sementara dan fana ni, harus meletakkan Allah ditmpt pertama sebagai ssuatu yg amat penting bagi diri aku.. betapa sygnya Allah dgn makhlukNya walaupun bkali2 buat kesilapan dan dosa serta sering lalai dalam mengingatiNya, Allah ttp juga melimpahkan kasih sygNya pada kita khasnya diriku ini.. Maha Suci Allah yg bsifat Maha Pengasih dan Penyayang wlupun telah byk dosa yg aku lakukan Allah masih menyayangiku.. Besar dan byknya nikmat Allah pada kita.. cuba bayangkan klu x ada oksigen? fuh! dah lama mati daa.. smoga Allah menjadi yg terutama dan teratas di dalam hati aku.. amin ya Rabb..



Siapa yang penting bagi aku?

Mama - smua org sygkan mama mreka.. aku juga! mishyu mak.. haha malu mo ckp rindu.. besarnya pengorbanan seorang ibu, dari melahirkan hingga membesarkan.. smpaila aku besar mcm skg ni haha.. cara aku melepaskan rindu ngn mama aku (klu x da kedit mo kol mama), aku dngar lagu2 klasik yg mama aku minat dan slalu psg kat rumah hihi.. lagu Francisca Peter, Ahmad Jaiz etc. etc. etc. (infinity).. smoga Allah mengasihani kedua ibu bapaku sebagaimana mereka mengasihaniku sejak dari kecil dan semoga mereka dijauhkan daripada azab api neraka.. amin..

Adek2 - adik jak? abg? kakak? tidak ek? haha.. anak sulung camana mo ada abg dan kakak kan =.=" haha lawak la tu kunun! adik2 la tmpt aku begadu, maen2, mluah prasaan, suruh2 ambik itu, ambik ini (biasala kakak kan), ajar dan tlg siapkan keja skola adik (=.=" kurang asam punya adik, suh kakak dia buat, tp dia sanggup bt apa yg aku suh bt, peringatan: jgn amalkan d rumah ya haha)..

Frens - klu x da kwn.. adeh sepi idup aku.. jalan yg aku lalui jalan yg luas dan bengkang bengkok kali.. dgn adanya sahabat2 d sisi, insyaAllah hidup aku akan terisi.. aha apa aku taip ni! tp btul la~ susah senang sama2.. tu la sahabat yg susa mo jumpa.. thx my dear frens.. insyaAllah kita bkawan dgn org baik, baik lah kita ^_^

Barang yang penting bagi aku?

Henpon - yg juga merangkap teman sejatiku d mana aku berada.. ya ka? haha.. ya la kot.. susa klu teda henpon ni.. tanpa aku, siapala kau Nokia 1208..



Lepy - hihi.. my Asus Eee PC 1015PEM.. my syg my sinta! haha.. tanpa lepy ni, x ada la blog aku ni.. haha



Byk lg yg penting, tp yg smua kat atas ni adalah yg TERpenting skali dalam hidup I.. hihi~ apapun, berpada2lah menyayangi ssuatu benda, smuanya milik Allah ^_^ sygkan pencipta dan ciptaanNya..

'Sebagai manusia, aku sayang padamu'


No comments:

Post a Comment