eLise

Suka Blog Saya Ke?

Friday, October 7, 2011

Cita-cita

Assalamualaikum kepada diri saya dan juga pembaca2 sekalian.. (ada org baca ka? ngee~)

Dalam minggu ni, ada dua org suda tnya aku pasal cita-cita ni.. hmm.. mereka adalah (jeng jeng jeng!!) Awi dan Nami!!! haha..

Usrah Malam Khamis hari Rabu aritu, naQibah aku yg juga merangkap kawan dan ex-rumet aku c Awi bertanyakan pasal cita-cita kami laa ahli2 usrah dia ni slain drp jadi cikgu.. ya la, ofkos kita ada byk cita2 kan.. dari aspek kerjaya mgkin cita2 aku da nmpk sgt jd cikgu.. tp, dri aspek lain? mo balik cepat ke ruma mo tido awal pun cita2 jua kan? eh ya ka? cita2 jangka pendek kot haha!!

Semalam pla masa santai2 dlm bilik (santai ka? tgh buat esaimen Mdm. Selina masa tu), Nami pn tnya benda yg sama.. apa cita2 ko El? huh? apsal dlm minggu ni semua org tnya cita2 ar? minggu cita2 kaini?? huhu..

Eh dari td crita psl apa org tnya.. jadi sebenarnya apa cita2 aku ni? hmm.. ekceli la kan, terus trang tang tang aku taipkan cni, cita2 aku ni berubah mengikut zaman.. zaman kici, zaman remaja dan mybe zaman akan dtg pn brubah (insyaAllah klu pjg umur).. aku pasti korg smua pn mcm tu kan.. huh, ini dia cita2 aku.......

Masa kecik, zaman dolu2:

haa.. ini la cita2 aku masa kecik dlu~ mo jadi penyanyi haha.. mo jd mcm Siti Nurhaliza.. idola aku dlu ni masa kecik.. haha~ aku x kisah macik dan kakak spupu aku kutuk2 dia ckp dia cantik, sora dia x sesedap Ziana Zain.. ada ku kesaaaaaaaahhh??? haha... tp tu dluuu.. hasrat tu terkubur sbb mama aku mesti marah klu aku menyanyi.. mama aku x suh jadi penyanyi :( mama bilang jadi cikgu jadi cikgu! haha...

Ofkos lah aku kena ikut ckp mama aku.. x mo jadi penyanyi dah.. aurat suara tu mama bilang.. oke mak! anak mama mo jadi cikgu dah ni x lama lagi he.. he.. doakan sy jd cikgu yang bermanfaat kpd murid, sekolah dan negara ya.. kan sebaik2 manusia tu adalah manusia yg mmberi manfaat kpd org lain.. amin ya Rabb!

Tapi suda tntula, aku x mo jadi cikgu saja kan.. aku mo jadi usahawan juga.. untuk jangka masa 3-5 tahun dari skg, aku mo jadi usahawan yg bniaga mnggunakan internet! wow! dah ramai dah org buat.. aku ja yg lambat ni haha.. tp apa salahnya mencuba kan? mula dari bawah.. aku harap tercapai la cita2 aku ni.. hehe..

Wah, nda sangka2 ni.. baru kali kedua buat entry, dah ful 1 page (kunun!) hihihih.. Sayonara!


~lagu febret aku masa kecik, slalu karaoke lagu ni kat umah abg Lala dlu.. ngee~

2 comments: