eLise

Suka Blog Saya Ke?

Wednesday, October 26, 2011

Bidadari - Munif Ahmad

Cari-carilah
pasangan hidup betul-betul oh kawan
Bahagia berseri
rumah tangga kekal harmoni

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh!

Wow, cari pasangan! huhu~ fitrah manusia yang Allah kurniakan adalah untuk hidup berpasang2an.. tapi klu cari pasangan hidup tu kenalah yg btul2.. sbb kita cari pasangan bukan hanya untuk bahagia hingga ke akhir hayat, tp sampai ke syurga.. dan bersama2 berjuang mencari redha Allah.. bg ppuan, mesti mo jd ketua bidadari d syurga kan nnti? huhu~

Td masa Daurah, EA (taep singkatan jela yeee, yg biasa dorang mbiak PA panggil aha!) yg mrupakan pceramah pd pg td ada pasang 1 video.. hehe video ni aku da tngok da masa bday Cikgu BalQis aritu.. x pa la tngok lg, bior terang.. masa tu rasa terpikat baca lirik dia.. menusuk kalbu beb! aha~ layan jak la k :D


EA pn ada ckp juga td, klu mo cari suami, klu lelaki tu jenis x jaga solat jemaah, x payah pilih la! aha~ 

Aku pn x lari dari tfikir bnda2 mcm ni.. siapa suami aku ya nti? ish camana la suami aku ni nnti, oke ka? baik ka? haha.. aku rasa org lain pn bfikir mcm tu kan.. Nami pn pkir mcm tu! (hrp2 Nami x bacala post aku ni.. hahahaha..)

Tapi bila difikir2 balik, buat apa aku mo risau kan? Allah ada menerangkan dalam Al Quran, Surah An Nur ayat yang ke 26 maksudnya:

(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia. 

So, klu mo dpt suami yg baik, aku kena pbaiki diri aku dlu.. Allah x pernah memungkiri janjiNya.. klu x ada jodoh d dunia yg fana ni, d akhirat ada yg lebih baik lebih kekal.. amin ya Rabb..

Jgn d ungkit2 dosa lalu, bertaubat nasuha insyaAllah dengan taubat dan tangisan yang benar2 insaf Allah akan mmberikan pengampunan dan rahmat kpd kita ^^

Wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment