eLise

Suka Blog Saya Ke?

Monday, October 31, 2011

Nawaitu

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

Hmm..

Sebenarnya semalam aku niat mo Qiam, da set alarm tu pkul 4 pagi.. tp, aku bangun pkul 5.40 pagi ka mcm tu.. solat sunat subuh pn x sempat sbb mo kejar jemaah subuh.. tapi, aku hanya merancang, Allah yg tentukan semua.. insyaAllah, semoga niat aku smlm ikhlas kerana Allah dan Dia redha dan menerimanya..

Berniat untuk melakukan sesuatu yang baik - 1 pahala
Laksanakan niat tadi - 10 pahala

Berniat untuk melakukan sesuatu yang jahat - 0 dosa
Laksanakan niat tadi - 1 dosa

Ya Allah Maha Penyayang dan Maha Pemurah.. tidak ada yang lebih penyayang dan pemurah melainkan Dia.. 

Penyayangnya Allah masa kita beniat mo buat jahat, Allah x bagi kita dosa, tp bila buat? dapat 1 saja dosa.. betapa penyayangnya Allah pada kita..

Pemurahnya Allah masa kita baru beniat mo buat baik, kita da dapat 1 pahala kurniaanNya.. apatah lg bila laksanakan niat yang baik td, Allah bagi 10 kali ganda pahala daripada pahala niat itu tadi.. 

Untuk itu, mari kita perbetulkan niat kita.. kalau boleh, biarlah niat kita sebelum melakukan suatu perkara itu Lillahi Ta'ala (kerana Allah SWT).. amalan di dunia ni x ckup kalau mau di bawa ke akhirat untuk masuk ke syurga dan bertemu pencipta kita Allah SWT.. tapi, kita mesti/ wajib berusaha untuk mendapatkan keredhaan dan rahmatNya.. hanya org2 yg mndapat rahmat Allah akan dikurniakan syurgaNya..

Wallahu'alam..

No comments:

Post a Comment